Oprava vrtulníku

už delší dobu jsem nebyl létat s mým vrtulníkem. Docela se mi zalíbilo létat venku ale poslední týden tam jen fučí. Do garáží se mi zrovna nechtělo ale dá se tam taky lítat. Tak jsem se přemohl. Po vzletu vrtulníku a pár otočkách mě překvapilo jak se najednou dobře ovládá. Po poslední úpravě (opravě/seřízení) se začal ovládat o něco lépe. Tu úpravu vám tady chci popsat.

Přecejen po nějakém tom létání to chce i seřídit, něco se rozhodí a potom to nelítá dobře. K věci. Při tom jak se točí vrtile a je tam i nějaké to chvění, se mi povolili prstence na osách. Prstence drží osu aby neprojela ložiskem dolů. Nevím jak to ale prstence se posunuly asi o 0,5cm a osa se mohla taky o tolik pohybovat nahoru/dolů tudíž i celý rotor. Dělalo to docela paseku a tak jsem se rozhodl tento problém napravit. Chtěl jsem povolit šrouby na prstenci ale všimnul jsem si, že jsou přilepené. Vzal jsem na to teda kleště (podle toho taky šrouby vapadaj :D ). silou jsem povolil šrouby a prstence jsem posunul tak, aby se osa nepohybovala směrem nahoru/dolů, ovšem nechal jsem tam malinkou vůli a zase jsem je dotáhnul (kleště byly při ruce tak jsem je zase použil). Napadlo mě, že  bude asi potřeba znovu vyvážit rotorové listy. Bylo to potřeba jen u zadního (věčně problémového) rotoru. Stačilo jen pár kousků lepící pásky a bylo vše OK! Po tomto seřízení se vrtulník ovládá zase dobře.

Osa rotoru a na ní již správně posunutý jistící prstenec

Osa rotoru a na ní již správně posunutý jistící prstenec. Předtím byl o 5mm výš.

DiGGiT

Jěště je nutno dodat, že tento (i ostatní) návod vás nenábádá aby jste se jím řídili. Pokud tím způsobíte nějaké újmy na majetku (nedej bože na zdraví- předpokládám, že umíte pracovat s kleštěma či šroubovákem), tak za následky neberu žádnou zopovědnost…

Tagy: , , ,

Publikováno: Středa, 10. Červen, 2009 v 19:02 Všimnul jsem si

Zanechat odpověď